Ronja Rövardotter......


 
Jag och Johanna var i torsdags och hälsade på hemma hos Nellie och Molly.
Vi träffade för första gången deras nya katt (den längst ner på bilden).
Den var lite reserverad och höll sig en bit borta från oss.
Sid däremot var kelig av sig.
Den nya katten hade inte fått något namn ännu.
 
 
Igår jobbade Hasse extra på verket.
Själv var jag bara hemma.
På eftermiddagen kom mina föräldrar och hälsade på oss.
Och sen mot kvällningen kom Johanna och Hasse och hälsade på oss.
 
 
 
Idag har vi bara varit hemma.
Jag och Hasse har tittat på den nya "Ronja Rövardotter", del 1 (6 st avsnitt).
Nu är det bara att vänta på att Netflix kommer ut med del 2.
 
Jag var lite skeptiskt mot den "nya" Ronja Rövardotter.
Orginalfilmen Ronja Rövardotter är ju så bra med sina skådespelare och handlingen.
Jag tänkte att den blir svår att slå.
 
Grundhistorien är densamma i den nya versionen.
Men den har blivit uppdaterad med en del nya spår/handlingar och figurer.
Jag tycker den nya Ronja är välgjord och bra.
Och skådespelarna är bra i den.

 

Kommentera inlägget här :