Första maj......

Igår, första maj, var jag bara hemma.
Jag var inte ute och demonstreraded med "första maj tåget".
Det har jag aldrig gjort.
 
Hasse var inte ledig.
Han var ner på verket och gjorde ett skift.
 
 
 
På eftermiddagen fick vi besök, vilket var uppgjort sen tidigare på dagen.
Det var mina föräldrar och Johanna och Hasse2 som kom och hälsade på oss.
 
Johanna hade erbjudit sig att fixa och ta med sig fika.
Hon hade bland annat köpt med sig denna goda tårta.
Det är är Delicatos "Chokladtårta Salt Karamell".
Mmmmmm.... den var jättegod!!!!
Det tyckte alla.
Jag åt inte så stor bit, men ändå blev jag att må jätte illa.
Det var nog en kombination av "dumping" och högt blodsocker...... tror jag.....
 
Mot kvällningen var jag upp i pysselrummet och "kladdade" med akrylfärgerna en stund.
 

Kommentera inlägget här :