Fantasiblommor......

Här kommer några akvareller med fantasiblommor som jag har försökt göra med vissa penslar.
 
 
 
Här har jag provat att göra blommor med en "Svärdsläpare" (den på bilden).
Den har en snedskuren borst.
 
 
 
Jag har testat och testat att vinkla och röra penseln på olika sätt så att det ska bli fina blomblad.
Men det är svårt.......
 
 
 
Här har jag gjort en annan variant av fantasiblommor med "svärdsläparen".
Här har jag även använt mig av två färger på penseln.
Syns inte så bra på bilden.
Då syns det bättre på nästa bild, här nedan.
 
  
 
Jag har först "laddat" penslen med en färg.
Sen har jag doppat lite av penselns spets i en annan färg.
Därefter har jag försökt mig på att göra tvåfärgade blomblad.
 
Det är inte lätt att få färgen jämn på alla bladen.
Men det är roligt att exprimentera fram dessa tvåfärgade blomblad.
 
 
 
Dessa blommor är gjorda med en variant av "Solfjäderpensel".
 
 
 

Kommentera inlägget här :