Spenderbyxorna på......

 
 
Hela vintern har jag tänkt att jag ska göra soppa.
Men av olika andledningar så har det inte blivit något av det.
 
Men "plötsligt" så händer det!
I lördags gjorde jag, med hjälp av Hasse, en stor kastrull med köttfärssoppa.
 
Mmmmm.... det smakade så gott!!!
 
Morsan och farsan var och hälsade på oss i lördags.
När de skulle hem skickade vi med dom en stor låda med soppa.
 
 
 
I söndags hade vi "spenderbyxorna" på oss.
Hasse var till Telia i Borlänge och köpte varsin ny mobil till oss.
Våra "gamla" mobiler har krånglat en del, så nu var det dags att skaffa nya.
 
Jag har inte riktigt lärt mig den gamla mobilen ännu och nu ska jag försöka lära
mig den här nya som är ännu mer avanserad och har ännu mer finesser än den förra.
Få se hur många år det tar?
 
 
 
Det blev även en ny tvättkorg inhandlat i söndags.
Den gamla i rotting har börjat gå sönder lite så ibland fastnar kläderna i någon
utstickande del när den ska tömmas.
Sen är den lite otymplig att bära ner till tvättstugan.....
 
 
Igår på dan fick jag besök av Helena.
Trevligt!
Vi sörplade kaffe och "skvallrade" om allt mellan veckosallad och döden.
 
Senare på eftermiddagen kom även Johanna och hälsade på oss.
Hon fick hjälpa mig med diverse inställningar på den nya mobilen.
Hon har mycket bättre koll på hur mobiler funkar än vad jag har.
Sen "skvallrade" vi om allt mellan katter och "jobbiga karlar" 😉,
och vi åt kvällsmat som var rester av både tacos och soppa.
 
 

Kommentera inlägget här :