Varm dag och 7 par byxor.......

 
POFF!!! Så kom värmen!
Igår hade vi en solig och varm dag.
Jag klarade inte av att vara i solen då den gassade på för fullt och var så het.
 
Igår såg jag en Citronfjäril för första gången för i år.
Dom är ju så fina med sin lysande gula färg.
 
 
 
Jag och Hasse var ute på gården igår eftermiddag.
Hasse bytte till sommardäck på sin cykel.
Vi satt (i skuggan) och drack kaffe och tittade och lyssnade på allt "liv" omkring oss,
som det fina vädret "orsakade".
 
Min lekskolefröken Gun, som var ute och gick, stannade till vid oss när hon såg att vi var ute.
Vi satt och tjålade ett bra tag om allt mellan himmel och jord.
Det var trevligt!
 
 
 
På kvällen tog jag fram symaskinen.
Jag var helt enkelt tvungen!
Jag har haft en läääängre tid flera par byxor (7 par) som bara har legat och väntat
på att bli uppsydda/fållade.
De flesta helt nya med prislapparna på.
 
Jag har tänkt flera gånger under vintern att jag ska fålla upp byxorna så att jag
har dom klara och användbara till våren, då dessa byxor är tunnare.
Men NEJ!
Varför ska man göra saker i god tid när man kan sitta i ett varmt rum och mäta, klippa
och paniksy 7 par byxor i en enda följd, och känna stressen över att NU MÅSTE
jag göra detta ocket jag vill det eller orkar det!!??!!
 
 

Kommentera inlägget här :