Semla, akvarell och mer snö......

 
 
Då det var "Fettisdagen" igår så blev det semlor till eftermiddagskaffet här hemma.
Hmmm.... undra om det var årets sista semla?
 
I måndags efter jobbet var jag hemma och var trött och seg fram tills jag och Johanna
skulle på "Akvarell-träffen".
Först tänkte jag strunta att gå på träffen då jag var så trött.
Men jag vet ju att när jag väl är där, på plats, så ångrar jag det inte.
Tröttheten "försvinner" för ett tag och det är bara roligt och trevligt att måla
och tjåla med de andra i gruppen. 
 
Igår snöade det igen, så nu finns det mer och större snöhögar lite här och där och på väldigt olämpliga ställen.
Snövallarna efter gatorna och vägarna är på sina ställen så breda att det går inte att möta en annan bil där.
Så dåligt!
 
Nä, jag säger som så många andra med mig;
årets snöröjning och halkbekämpning är under all kritik.
Den har skötts väldigt dåligt.
Varför det är så och vems "fel" det är?..... ja, det är nog många orsaker till det.
Men ändå!........
 
 

Kommentera inlägget här :