Blommor och blommor.....

 
 
Lite då och då övar jag på att göra blommor på olika sätt och med olika penslar.
Oftast är det blommor från fantasin jag försöker måla, och ibland försöker jag måla
blommor efter att ha sett någon måla blommor på Youtube.
 
Det blir en massa skisser och kladdpapper av allt övande.....
Men det är roligt att testa sig fram med lite olika teknik och penslar, men svårt att
få till bra blommor.
Men det är bara att fortsätta att öva och öva.......
 
 
 
Här  har jag försökt göra blommor med en pensel som det är två färger på.
Först har jag tagit en ljusare färg på penseln och sen doppat toppen av penseln i en mörkare färg.
 
 
 
Här har jag målat snabbt och lite "slarvigt" blommorna.
Sen har jag ritat medvetet väldigt slarvigt svarta konturer runt blombladen.
Och till sist skvätt lite färg över blommorna.
 
 

Kommentera inlägget här :