Fåglar eller pingviner?........

Jag brukar kolla på olika videos om akvarellmålning på Youtube.
Där kan man få bra tips och råd.... och även se hur man kan målar olika motiv osv.
 
Just nu tycker jag om att titta på videos där man målar något "löst".
Det innebär att man målar "spontant och enkelt"..... man målar inte motivet så naturtroget/verklighetstroget....
man målar inte exakta detaljer eller så detaljrikt.... 
 
 
 
I denna videon (bilden här ovan) fick man se hur man kunde måla dessa fåglar lätt och enkelt. 
Hon som målade gjorde det så enkelt, fort och med bara några penseldrag.
 
 
 
Så jag var tvungen att testa på att måla dessa "lätta och enkla" fåglar.
 
Det var roligt att måla dom, men det var inte så "lätt och enkelt".
Inte de första gångerna i alla fall. Kanske om man övar lite mer?......
 
För min egen del hade jag lite svårt att få till formen på fåglarna......
 
 
 
 
 
Det var ett tag sen som jag provade på att måla dessa fåglar.
Jag gjorde några försök och sen la jag ner det.
Kanske jag försöker igen?.......
 
  
 
Här liknar "fåglarna" mer som pingviner. 😄
 
 

Kommentera inlägget här :