Som en nåldyna.....

 
I onsdags, i hettan, blev det poolhäng på eftermiddagen.
Efter det blev det jordgubbar och glass.
Morsan och farsan kom och hälsade på oss och hade med sig färska jordgubbar.
Johanna var också här.
Jordgubbarna var jätte goda. Smakrika och söta.
De var jordgubbar från Tillmans i Grangärde.
 
Igår, i hettan, blev det poolhäng tillsammans med Johanna och Hasse.
Jag och Johanna låg i nästan 2 timmar.
Skönt!
 
 
 
Idag, kl. 08.15, hade jag tid till labbet för provtagning.
De skulle ta fasteprover och en massa andra prover. Sammanlagt var det nog 10 rör som skulle fyllas.
 
Kl. 08.50 fick jag lämna vårdcentralen utan att det hade fått ett endaste rör med blod.
 
Två olika sköterskor försökte ta prover på mig.
Efter en hel massa stick (känner mig som en välanvänd nåldyna) så gav det upp.
De bokade en ny tid, om två veckor, när en av de ordinarie sköterskorna var tillbaka från semestern.
Måtte de gå bättre då!
 
 
 

Kommentera inlägget här :