Lätt att hamna i "gamla hjuispår"......

Det var några dagar sen sist jag bloggade.
Jag har väl varken haft lust eller ork till det och så har jag väl inte så mycket att blogga om....
 
 
 
Jag har varit hemma från jobbet sen i onsdags.
Det har varit för mycket av allting ett längre tag nu..... stress, värk, sömnbrist, smärta, trötthet, energilöshet,
bekymmer, besvär, en massa "måsten", oro, .... med mera.....
 
Jag har "bitit ihop" och kämpat på trots att både kropp och själ har skrikit om något annat.
Jag har gjort saker och ting fastän jag egentligen inte har haft ork eller lust till det....
här hemma, på jobbet och på fritiden.
 
Jag har tyvärr en förmåga att "bita ihop" och kämpa på för länge innan jag tillåter mig själv att "falla ihop".
Jag är dålig på att prioritera mig själv och mitt mående.
Jag tar för mycket "ansvar" över andras mående, bekymmer och besvär.
 
Varje gång jag hamnar i en svacka så tänker jag att nu ska jag bara tänka på mig själv i första taget.
Men, men...... det dröjer inte länge förrän jag "tutar och kör" i samma "gamla hjulspår" igen....
 
Suck!
 
Men Rom byggdes ju inte på en dag......
 
 

Kommentera inlägget här :