Fjärde advent och julafton.....

 
I år blev det fjärde advent på självaste julaftonen.
Julaftonsmorgonen började jag och Hasse med att dricka morgonkaffet i skenet
av de tända ljusen från adventsstaken.
Mysigt och rofullt.
 
Men efter kaffe var den rofyllda känslan som bortblåst.
Då blev det dags att feja och greja med diverse sysslor.
Då jag har mina krämpor som hindrar och begränsar mig i min vardag, mer eller mindre,
så fejade och grejade min kära sambo mest.
Men han fick hjälp av både mig och Mattias, men det "största lasset" har han dragit nu under julen.
Han är så duktig och omtänksam 💖💖💖
 
 
 
I år fick vi en vit jul.
Så fint och mysigt!
Nu får vi hoppas att vi får behålla det vita landskapet ett tag framöver.....

 
 
När all julmat var iordninggjord och värmd så var det så dags att äta av den.
Vi hade bjudit hem morsan och farsan på julmat.
Det var här i några timmar och umgick med oss.


 
Klockan 15.00 var det så dags för Kalle Anka och hans vänner.
Och i år, kors i taket, höll jag mig vaken under hela programmet och jag såg allt.
Jag minns inte ens när jag sist lyckades hålla mig vaken under hela programmet.....
 
Jag och Hasse "orkade" inte titta på alla dessa traditionsenliga program som visas på julaftonen,
så vi tittade på en film på Netflix och sen började vi titta på en serie på SVT Play.
 
På kvällen blev det även lite kortspel med Mattias.
Vi spelade Chicago och Plump.
Och.... ähum....host.... jag vann båda spelen.... 🙃
 
 
 

Kommentera inlägget här :