Glass, hallon och vinbär......

Igår efter lunchen var jag och Hasse till Söderbärke.
Vi var till loppiset och fyllde på med mer grejer.
 
 
 
Innan vi åkte hem så stannade vi till vid glasskiosken i Söderbärke och köpte oss en varsin bägare med kulglass.
Min första kulglass för sommarn.
Det smakade gott!
 
Samtidigt med oss kom även Helena och Lars till affären och glasskiosken.
Dom gjorde oss sällskap med att äta varsin glass och tjåla lite.
 
 
Väl hemma igen så var det dags att gå igenom månadens räkningshög och betala av dom.
 
 
 
Senare på eftermiddagen plockade jag och Hasse lite hallon och vinbär ute i trädgården.
Bären ska jag styckfrysa för att undvika att det blir en sörja av dom.
Har aldrig gjort det förut, så får se hur det går?......
 
Medans vi var ute i trädgården kom morsan och farsan förbi och tjålade med oss en stund.
 
På kvällen blev det en film på Netflix för mig och Hasse.
 
 
 

Kommentera inlägget här :