"Det vedervärdiga".....

 
Igår var det så vitt och fint ute... och soligt.
Det var en riktigt fin vinterdag.
 
Igår sjukskrev jag mig då jag är inne i en svacka vad det gäller min hälsa.
Jag har känt ett tag vart det bär hän, men då jag har haft förmånen att jobba hemifrån så har
jag bitit ihop och kämpat på.
Men även om jag jobbar hemifrån så blir mina krämpor sämre och och så även mitt mående.
Så då är det bara att "dra i handbromsen"....
 
 
 
Igår var det så dags igen för "det vedervärdiga".
Fy fan, vad jag hatar dessa cellprovstagningar!
Varje gång som jag har fått en kallelse så tänker jag att jag ska avboka tiden.
Men jag gör ju inte det, även om jag jättegärna skulle vilja det.
Det vore ju dumt av mig att göra det, då det är för mitt eget bästa.... så att säga.
 
Dock fick jag ett "glädjande" besked av barnmorskan.
Nu när jag är över 50 år så blir jag inte kallad förräns om 7 år igen.
Yippieeey, alltid något!
 
 
 
Igår på eftermiddagen fick jag besök av Lina, Nellie och Molly.
Då blev det fika och tjål runt köksbordet.
 
 
Idag har jag mest lyssnat på ljudbok. Jag har börjat lyssna på boken "Trofé" av Steffen Jacobsen.
Det är en deckare och den verkar bra.
Uppläsare är Stefan Sauk. Honom gillar jag. Han är en av det bättre.... ja, om inte till och med den bästa.
(Av de jag har lyssnat på).
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :