Mitt barndomshem.....

 
 
Allt har sin tid och livet innehåller många olika faser.
 
Mina föräldrar har kommit till den fasen i deras liv då det har bestämt sig för att sälja sitt hus och flytta
in i en hyreslägenhet.
 
Usch, det är så ledsamt då huset är mitt barndomshem och mina föräldrar har bott där i 42 år.
Det känns konstigt att tänka på att det snart ska bli någon annans hem.
 
Men, men..... livet har sina faser och en av dom är ju att man någon gång (oftast) måste sälja sitt hus då
den har blivit alldeles för stort för en, då underhållet är för krävande och tungt...., osv.
 
Det kommer att bli en utmaning för mina föräldrar att flytta från ett stort hus till en liten tvåa....
med allt vad det innebär.....
Men jag hoppas att det i slutändan ska bli bra.
 
Igår var jag med mina föräldrar och tittade på en lägenhet på Gläntan.
Dom tackade ja till den.
Så från den 1/9 hyr dom den.
Nu gäller det att dom får huset sålt snabbt.
Nästa vecka ska jag ta kontakt med en mäklare.
 
Farsan bjöd på lunchen igår.
Vi hämtade mat från Bryggan till oss alla.
 
Resten av gårdagen var jag hemma.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :