Måndag, tisdag och idag.......

Måndag, tisdag och idag har jag haft mycket att göra på jobbet, men det har i alla fall inte varit så stressigt.
Skönt!
Och hittills har det fungerat bra att jobba hemifrån.
 
 
 
Måndag eftermiddag tillbringade jag den mesta tiden vid köksbordet.
Morsan och farsan var förbi och hälsade på oss.
Vi satt vid köksbordet och tjålade och drack kaffe.
 
Strax efter det att mina föräldrar gick hem, kom Helena och hälsade på oss.
Även nu satt vi vid köksbordet och tjålade och fikade.
 
 
 
Mina glasögon krånglar fortfarande.
Jag får huvudvärk och ont och irriterade ögon av dom.
Och inte ser jag bra med dom.
Värst är det med den vänstra linsen.
 
Igår var jag till Aoptik igen med glasögonen.
Jag bävar mig för att gå dit. Jag har ångest när jag ska dit och jag känner mig besvärad.
 
Jag och personalen på Aoptik "talar inte samma språk".
Jag förklarar och försöker säga vad felet är och dom i sin tur tänker enbart fackmässigt.
 
Sen slutar det som vanligt.
Dom står där helt rådvilla och kan inte hjälpa mig mer än vad dom har gjort och ev. att dom justera lite på bågarna.
Och jag går därifrån frustrerad över att dom inte lyssnar på mig och åtminstone försöker lösa
problemet efter det jag har berättat.
Och jag blir på så jävla dåligt humör, då jag vet att jag måste dit snart igen.
För jag måste ju kunna få ett par glasögon som funkar bra.
 
SUCK!
 
 
 
Igår fick vi besök av Molly.
Hon kom med kakor som vi hade beställt via henne.
Hennes klass säljer kakor för att få ihop pengar till en klassresa.
Så då lär man ju vara med och sponsra lite.
 
 
 
Idag, efter lunch, hade jag en tid hos Lotta.
Det är ju så skönt att bli ompysslad i en timmes tid med avkopplande fotvård.
 
Tidigare ikväll skjutsade vi Nellie till hennes danslektion på Högbergsskolan i Ludvika.
Medans Nellie var och dansade, var jag och Hasse till Coop på Lyviksberget och handlade.
Efter handlingen hämtade vi Nellie och sen åkte vi hem.
 
Och nu är det sängen som gäller för mig.
Dags att försöka få lite skönhetssömn. 😉
 
 

Kommentera inlägget här :