Gardiner och adventspynt.....

 
Igår bytte vi gardiner i alla fönstren.
Det var på tiden!
 
Förr i tiden så bytte jag gardiner minst två gånger per år.
Nu förtiden är jag glad om dom blir bytta en gång per år.
 
Jag strök alla gardiner (de som behövdes) och Hasse satt upp dom.
 
Gardinlängderna i det ena köksfönstret var alldeles för långa.
Sist vi hade dom uppe så hade vi en kökssoffa framför fönstret.
Då såg man inte hur långa gardinerna var.
Men det gjorde man nu!
 
Räddaren i nöden blev min mamma!
Då min symaskin finns någonstans bland allt bröte i förrådet och jag hade varken lust eller
ork att börja ens försöka leta fram den, så ringde jag och frågade om morsan kunde sy upp gardinerna.
Snäll och hjälpsam som hon är så sydde hon upp dom på en gång.
 
Tack snälla mamma för hjälpen!
😘🤗💖
 
 
 
Fönsterna fick inte bara nya gardiner.
Dom blev även pyntade med adventsljusstakar och adventsstjärnor.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Johanna

Snygga gardiner i vardagsrummet! Tror inte att jag har sett dem förut.

Svar: Tack! Ja, det är första gången som jag har dom uppsatta.
Köpte dom på Rusta i våras....tror jag det var.....

Kram!
jagjaana.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :