Byrå... polkagrisar.... födelsedag.....

Idag har vi mest varit hemma.
Vi har bland annat tittat på längdskidåkningen från Ruka.
Vi har donat och grejat med lite allt möjligt.
 
 
 
Hasse har skruvat ihop en mindre byrå som vi ska ha i toaletten.
Den gamla "byrån" var det väl inga större fel på.
Men den är svårare att torka/damma och hålla ren.
Det blir damm mellan de flätade "rottingarna" (eller vad det heter?).
 
Jag håller ju på med ett långtidsprojekt här hemma..... att försöka göra vårat hem lite mer lättstädat.
Jag byter ut saker och ting och jag gör mig av med saker och ting.
Det går väldigt långsamt med mitt projekt, men förhoppningsvis blir det till sist klart och bra.
 
 
 
Hasse valde ut vilken av våra adventsstakar vi skulle ha framme på bordet i år.
Jag brukar pynta den med mossa, svampar, lingon med mera.
Men då jag hade lite planer på att ha en annan stake, en som inte kräver pynt, så hade jag inte brytt mig om
att skaffa någon mossa.
 
Eftersom jag inte hade någon mossa hemma och jag inte visste om det skulle finnas något kvar ner på Konsum,
så bestämde jag mig för att fylla staken med polkagrisar.
Dom är ju lite "juliga".
 
När vi var ner till Konsum för att handla polkagrisar så såg jag att korgen med mossa var tom.
Köpte två påsar med polkagrisar, även om jag tyckte att dom var väldigt bleka.
När jag kom hem och fyllde staken med dom så blev det inte alls bra.
Så då var jag till f.d Shell och köpte polkagrisar i lösvikt.
Där var polkagrisarna mer "färgiga" och "juliga".
 
 
Idag fyller Johanna år.
Men då vi har en pandemi som hörjar för fullt, så bestämde Johanna att hon inte skulle ha
någon födelsedagsfika i år.
Klokt tänkt!
Jag har firat henne ändå via mobilsamtal, snapchat, Facebook och Swish.
Det funkar det med!
😁
 
 
 

Kommentera inlägget här :