Åska, åska och åska.......

 
Hasse har jobbat hela helgen. Han har haft 12-timmars skift per dag.
 
Själv har jag hållt mig hemma... ja, förutom en tripp till Nyhammar i lördags.
Dels för att jag är trött och energilös och sen för ÅSKAN!
 
I lördags och igår åskade det på eftermiddagen och kvällen.
I flera timmar höll det på, båda dagarna.... till och från och från och till.
Och den här helgen hade vi åskan över oss!
HUVVA!!!
 
Då jag är rädd för åskan, så tillbringade jag många timmar nere i källaren, i gillestugan.
Där hörs mullret lite mindre och där ser jag inte blixtarna så tydligt.
 
 
 
Trippen till Nyhammar då?
 
Jo, brorsan min ringde på kvällskvisten och undrade om jag kunde komma och hämta honom och två till
i närheten av Nyhammar.
Hans bil hade lagt av, bara så där.
 
Då det var åskoväder så sa jag till brorsan att jag vågade nog inte köra själv.
För såg jag en blixt så körde jag väl av vägen i rena förskräckelsen.
Men Hasse skulle snart komma hem från jobbet (kl. 19.00) så då kunde han köra.
 
När Hasse kom hem, ca 20 minuter senare, så åkte vi mot skogarna i Nyhamnmar.
 
När vi plockade upp brorsan med sällskap så var dom genomvåta.
Stackarna hade fått gå i åska och regn för att hitta täckning på mobilerna för att sen kunna ringa mig.
 
Om något år så kanske dom kan skratt gott åt sin utflykt, där allt som kunde gå fel, gjorde det!
 
 
 

Kommentera inlägget här :