Explosion och grillat.....

 
Ja herre gud.... vilken explosion av växtligheter/grönt vi har haft i helgen.
I fredags när jag slutade jobbet tyckte jag att många olika sorters träd hade börjat grönska.
Dock var björkarna fortfarande mer kala än gröna.
Men på kvällen när jag och Hasse var till Ica Kvantum var det ännu grönare överallt.
Nu hade även björkarna blivit gröna.
Helt otroligt, vad fort det kan gå!!!
 
 
 
Igår åkte Hasse, på motorcykeln, till Rättviks marknad.
Själv var jag hemma.
 
Efter lunchen kom Johanna och Hasse2 och hälsade på.
Vi satt ute i trädgården och tjålade, åt glass som Johanna och Hasse2 hade köpt med sig
och till sist fikade vi och då hade även Hasse kommit hem från Rättvik.
 
Vi satt i skuggan och det var riktigt skönt.
Det fläktade en aning, vilket bara vara skönt.
 
Till kvällsmat blev det grillat.
Mattias grillade kött, grönsaker och potatis.
Sen hade han även gjort tzatziki till mig, då han vet att jag tycker om det.
Allt smakde jättegott!!!
 
 
Idag har jag bara varit hemma då "Målarstugan" blev inställt, med kort varsel.
Tråkigt!
 
Men jag har målat en del här hemma, både igår och idag.
 
 
 

Kommentera inlägget här :